İŞ HUKUKU

İş hukuku, işçi hakları, çalışma koşulları, işçi ücretleri, işçi sendikaları ve işveren-işçi ilişkileri ile ilgili konuları inceler.

İş Hukuku

İş ve çalışma hayatının düzenlenmesini sağlayan kanunların tümüne iş hukuku adı verilmektedir. Sanayi Devrimi’nin ardından çalışanların haklarının korunması önemli hale gelmiştir. Bu noktada, yıllardan bu yana çalışanların haklarının iyileştirilmesi adına çalışmalar yapılmaktadır. İş hukuku; hem çalışanı hem de işvereni korumaktadır. Bunun yanı sıra, işveren ile çalışanın devletle olan ilişkilerini düzenlemektedir. Çalışan ve işveren arasındaki hükümler kanunla belirlenmektedir. Taraflar arasında uyuşmazlık meydana gelmesi halinde söz konusu kanuna göre iki taraf arasındaki anlaşmazlık giderilmektedir.

İş Hukuku Kapsamında verilen hizmetler

Müvekkillerimize iş hukuku kapsamında aşağıdaki hizmetleri sunmaktayız:

• İşe iade davalarının hazırlanması ve dava sürecinin takip edilmesi.
  • Hizmet tespit davalarının hazırlanması ve dava sürecinin takip edilmesi.
  • Haklı fesih ve buna bağlı olarak ortaya çıkan dava sürecinin takibi.
  • Kıdem ve ihbar tazminatı başta olmak üzere fazla mesai gibi konularda çıkan uyuşmazlıklara dair açılacak davaların hazırlanması ve dava sürecinin etkin bir şekilde takibi.
  • İş hukuku kanunlarına bağlı olarak ortaya çıkan işçi ile işveren arasındaki uyuşmazlıkların kapsamında şirketlerde insan kaynakları biriminin oluşturulması, buna bağlı olarak şirketlere iş hukuku danışmanlığı hizmeti sunulması.
  • İşçi ile işveren arasındaki konusundan bağımsız olarak her türlü uyuşmazlığın ele alınması ve sorunun çözülmesine dair alternatifler yaratılması.
  • İşçi ile işveren arasındaki iş ilişkisine bağlı olarak ortaya çıkan iş sözleşmelerinin hazırlanması ve müzakere edilmesi noktasında hukuki destek sağlanması.
  • İş hukuku kanunlarında yapılan değişikliklere bağlı olarak sözleşmelerin revize edilmesi ve mevzuata dayalı uyuşmazlıkların ortadan kaldırılması.
  • İşçi ve işveren ilişkisi kapsamında gizlilik ve rekabet yasağı sözleşmesinin ve şartlarının hazırlanması.
  • İşçi ile işveren ilişkisi kapsamında tarafların sorumluluklarını yerine getirmelerine yönelik olarak ihtarnamelerin ve gerekli olduğu hallerde fesih ihtarnamelerinin hazırlanması ve dava süreci oluştuğu takdirde takibinin yapılması.
  • Grev ve lokavt sürecinde görüşmelerin devam ettirilmesi ve danışmanlık verilmesi.
  • Birçok çalışanın kaderini belirleyen toplu iş sözleşmeleri görüşmelerinin yürütülmesi ve sözleşmelerin kağıda dökülmesi.
  • Şirketlerin tabi olduğu mevzuat gereğince çalışanlarına verilecek olan eğitimler konusunda danışmanlık yapılması.
  • Yasal mevzuat ve idari uygulamalar hakkındaki değişiklikler ile ilgili sürekli bilgilendirme yapılması.